Új teremtés – Kenneth Hagin

 

Azért ha valaki Krisztusban van, új teremtés az; a régiek elmúltak, ímé, újjá lett minden. (2KORINTHUS 5,17) 

Én örülök, hogy új teremtmény vagyok. Csak tizenöt éves voltam, amikor újjászülettem, de pontosan emlékszem, hogyan történt. Valami végbement a bensõmben. Úgy tûnt, mintha egy kéttonnás súly gördült volna le a mellkasomról. Nemcsak eltávozott tõlem valami — hanem valami történt a bensõmben, oda került valami! 

Abban a pillanatban, amikor elfogadtad Jézus Krisztust, mint a Megváltódat és megvallottad Õt, mint életed Urát (Róm. 10,9–10), te is újjá lettél teremtve. Abban a pillanatban az a megváltás, amirõl Jézus gondoskodott kétezer évvel ezelõtt, valósággá vált számodra. Abban a pillanatban meg- adatott a szellemednek Isten élete és természete. Újjá lettél teremtve — újjászülettél! 

Az újjászületés nem élmény, nem vallás. Nem egyházhoz való csatlakozás. A szellemed újjászületése. 

Amikor újjászülettél, a régi dolgok elmúltak. Isten szemében minden bûn, és az egész addigi életed el lett törölve. Mindaz, ami azelõtt voltál — szellemi értelemben — eltöröltetett. Megszûnt létezni. Te pedig egy új ember lettél a Krisztus Jézusban. Isten semmit sem lát az addigi életedbõl, attól a pillanattól fogva, hogy újjászülettél! 

Minden újjá lett benned. A szellemed újjá lett teremtve. Átmentél a halálból az életbe! (1Ján. 3,14) 

Az Ő családja 

Valakik pedig befogadták Õt, hatalmat adott azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, akik az Õ nevében hisznek; akik nem vérbõl, sem a testnek akaratából, sem a férfiúnak indulatából, hanem Istentõl születtek. (JÁNOS 1,12–13) 

Egy igazság sincs a Bibliában, ami olyan mélyreható lenne, mint az az áldott tény, hogy amikor újjászületünk, bekerülünk Isten családjába! Isten, az Atya, a mi Atyánk! Õ gondoskodik rólunk! Õ törõdik velünk — mindegyikünkkel személyesen — nemcsak mint csoporttal, testülettel, vagy egyházzal. Õt érdekli minden egyes gyermeke, és mindegyikünket ugyanazzal a szeretettel szeret. 

A mi Mennyei Atyánk azonban nem Atyja mindenkinek, ahogy azt sokan feltételezik. Jézus azt mondta pár mélyen vallásos embernek: Ti az ördög atyától valók vagytok…” (Ján. 8,44) Igen, Isten Teremtõje az egész emberiségnek, de az embernek újjá kell születnie ahhoz, hogy az Õ gyermeke legyen. Az egész világnak Istene Õ, de csak az újjá teremtett embernek Atyja. 

Isten a te Atyád. Az Õ tulajdon gyermeke vagy. Mivel pedig Atyád Õ, biztos lehetsz abban, hogy elfoglalja az apa helyét, és ellátja az apa szerepét. Biztos lehetsz abban, hogy Isten szeret téged, és Mennyei Atyádként fog gondoskodni rólad. 

Általa szeretettek 

Én õbennük, és te énbennem: hogy tökéletesen eggyé legyenek, és hogy megismerje a világ, hogy te küldtél engem, és szeretted õket, amiként engem szerettél. (JÁNOS 17,23) 

Amikor megtudod — valóban megtudod —, hogy Isten a te tulajdon Atyád, és te az Õ gyermeke vagy, ez a tudás a következõ hatással lesz rád: éppolyan szabad és bensõséges közösséged lesz az Atyával, mint Jézusnak, amikor a földön élt, mert Isten, az Atya éppúgy szeret téged, ahogy Jézust szerette! A János 17,23. mondja ezt: és szeretted õket, amiként engem szerettél. 

„Én egyszerûen nem tudom elhinni, hogy Isten engem éppannyira szeret, mint Jézust” — mondhatja valaki. Dicsõség Istennek, én tudom és hiszem, mert a Biblia ezt mondja, és ezzel el van döntve! 

Te és én mondhatjuk Jézussal együtt: nem vagyok egyedül, mert az Atya velem van. (Ján. 16,32). Mert ha Isten úgy szeret engem, ahogy Jézust — márpedig ez így van —, akkor éppúgy velem van, mint ahogyan Jézussal volt. 

Én nem félek, mint ahogy Jézus sem félt soha. Semmitõl sem kell félni. Ember mit tehet azzal, akit Isten szeret és védelmez?! 

Megvallás:

Én új teremtmény vagyok a Krisztusban. Újjá vagyok teremtve. Isten élete és természete van bennem. Átmentem a halálból az életbe, egy új teremtmény vagyok! 

Istentõl születtem. Beleszülettem Isten családjába, Isten, az Atya, az én Atyám. Én az Õ tulajdon gyermeke vagyok. Õ az én tulajdon Atyám. Õ szeret engem. Õ gondoskodik rólam. Õ törõdik velem. 

Az Atya Isten, az én tulajdon Atyám. Én az Õ tulajdon gyermeke vagyok, Õ pedig éppúgy szeret engem itt a földön, mint Jézust a földi életében. Ugyanolyan közösségben lehetek Vele, mint Jézus volt. Éppúgy szabad vagyok a félelemtõl, mint Jézus volt, mert nem vagyok egyedül. Az én Atyám velem van. 

Fordította: Orbán Tibor

Share

6 thoughts on “Új teremtés – Kenneth Hagin

  1. molnár b antal

    Istenünk Gazdag Áldása legyen minden munkatárson és olvasón!!
    Kegyelemmel megáldott hétvégi Ige hallgatást kívánunk szeretettel

    Normal
    0
    21

    false
    false
    false

    MicrosoftInternetExplorer4

    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:”Normál táblázat”;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-parent:””;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin:0cm;
    mso-para-margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:10.0pt;
    font-family:”Times New Roman”;
    mso-ansi-language:#0400;
    mso-fareast-language:#0400;
    mso-bidi-language:#0400;}

    Ég-e benned a vágy a Tanítás tovább adására? (Csak rajtad múlik, most még következményekkel sem kell számolni.)
    Latolgatod-e a fogadtatás esélyeit, vagy teszed a dolgod alkalmas és alkalmatlan időben és körülmények között?
    Tudatosodott-e benned, hogy a „jónak kell lenni” tovább adására mindenki alkalmas? (Péter sem alkalmatlanságával foglalkozott – több­szöri, nyílt megtagadása az Úrnak – hanem ment és tette a dolgát!)
    Fontosnak tartod-e keresni azok társaságát, barátságát, akik hasonlóan gondolják a keresztyén felelősségünk alapjait?
    Tudatosan építed-e a hátországot (család, közösség), hogy a küldetés folyamatos megvalósításához biztosítsd a támogatást?

     
    Békesség
    tóni bácsi

  2. molnár b antal

    Normal
    0
    21

    false
    false
    false

    MicrosoftInternetExplorer4

    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:”Normál táblázat”;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-parent:””;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin:0cm;
    mso-para-margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:10.0pt;
    font-family:”Times New Roman”;
    mso-ansi-language:#0400;
    mso-fareast-language:#0400;
    mso-bidi-language:#0400;}

    Ne magadat vizsgálgasd!„A te szemeid előre nézzenek, és szemöldököd egyenesen magad elé irányuljon" (Péld 4,25). Nekünk, Isten gyermekeinek különösen lélekölő dolog, ha befelé fordítjuk a tekintetünket. Az önelemzés halálos betegség. Tisztában vagyunk ezzel? A bűnről készségesen elismerjük, hogy az halálos, és bár az önelemzés is gyanús, mégsem ilyen nyilvánvalóan káros. Pedig a rejtett betegségtől, melyre nem gyanakszunk, inkább kellene félnünk, mint a nyilvánvalótól. Ha azt kérdem tőletek, rossz dolog a kevélység, jól tudjátok a választ. – Ha a felől érdeklődöm, hogyan áll a dolog az irigységgel, természetesen azt is elítélitek. Ily módon akár hússzor is befelé nézhettek magatokba, és még azt is gondolhatjátok, hogy különlegesen szellemi módon cselekesztek. Nem veszitek észre, mennyire helytelen ez. Hagyjátok abba! Tanuljatok meg inkább szellemben járni! Indíttatást érzel, hogy Krisztust hirdesd valakinek? Talán megállsz és megvizsgálod, vajon magadtól vagy Istentől jön ez? Amíg így kérdezgetsz, tovaszáll az alkalom. Cselekedd meg inkább, és ne magadat vizsgálgasd!

    Normal
    0
    21

    false
    false
    false

    MicrosoftInternetExplorer4

    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:”Normál táblázat”;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-parent:””;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin:0cm;
    mso-para-margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:10.0pt;
    font-family:”Times New Roman”;
    mso-ansi-language:#0400;
    mso-fareast-language:#0400;
    mso-bidi-language:#0400;}

    Mezei Katalin: 
    Ha tiszta a szívünk
    Hittük, mi valóban erősek leszünk 
    őszinték, igazak, szépek 
    nem őröl szét hazugság és önzés 
    súlyos malomköve – a múló évek 
    mi nem hazudjuk szépnek a csúnyát 
    jónak a gonoszt, okosnak butát 
    mi nem mondjuk a láncra, hogy ékszer, 
    s az igazság gyémántját adjuk tovább. 
    Felnőttünk aztán, s hiába hitünk 
    erősebbek már az érvek 
    élni kell, dolgozni, nevelni gyermekünk 
    a szép szavak semmit sem érnek 
    csak belül vívjuk az utóvéd- harcokat 
    sok aljasság ellen a végső csatát 
    de karunk még erős, hitünk a régi: 
    ha tiszta a szívünk, nincs mitől félni! 
     Mert boldogok a tiszta szívűek,ők látják meg az Istent .
     
     

  3. molnár b antal

    Normal
    0
    21

    false
    false
    false

    MicrosoftInternetExplorer4

    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:”Normál táblázat”;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-parent:””;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin:0cm;
    mso-para-margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:10.0pt;
    font-family:”Times New Roman”;
    mso-ansi-language:#0400;
    mso-fareast-language:#0400;
    mso-bidi-language:#0400;}

     ADJ CÉLT ÉS ÉRTELMET
    Szerző: Csiszér László

    /: Adj célt és értelmet egész életemnek,
    teremtő Istenem! :/

    1. A múltnak és a jelen pillanatnak,
    a mának és az eljövendő napnak,
    ami boldoggá tett, vagy boldogságodhoz,
    mindannak ami fájt vagy fájni fog.

    2. Az éjszakának és a fénynek,
    a kiáltásnak és a csendnek,
    az elbukásnak s a győzelemnek
    a némaságnak és a könnynek.

    /: Benned van értelme, célja életemnek,
    feltámadt Krisztusom!

    Normal
    0
    21

    false
    false
    false

    MicrosoftInternetExplorer4

    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:”Normál táblázat”;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-parent:””;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin:0cm;
    mso-para-margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:10.0pt;
    font-family:”Times New Roman”;
    mso-ansi-language:#0400;
    mso-fareast-language:#0400;
    mso-bidi-language:#0400;}

    Élj Krisztusban
       „Adjátok oda magatokat az Istennek, mint akik a halálból életre keltetek, és tagjaitokat adjátok az igazságosság fegyvereiül az Istennek" (Róm 6,13).
     
    Az „adjátok oda" felszólítást sokan úgy értik, mintha odaszentelésről lenne szó. De vizsgáljuk meg gondosan, mit is jelent valójában ennek a kifejezésnek a tartalma. Nem az „óember" ösztöneinek, erőforrásainak, természetes bölcsességének és más adottságainak odaszenteléséről van itt szó. Kiderül ez a mellékmondatból: „…mint akik halálból életre keltetek". Ezen a ponton kezdődik számunkra az odaszentelődés. Nem a régi teremtéshez tartozót kell ugyanis odaszentelnünk, hanem ami keresztül ment a halálon és eljutott a feltámadásig. Amit oda kell adnunk, az annak a felismerésnek az eredménye, hogy ó emberem megfeszíttetett, de Krisztusban élhetek Isten számára. Tudni, úgy számolni, végül odaadni magunkat az Úrnak: ez az isteni rend.
     
     

  4. molnár b antal

    Csak kegyelemből…:   Bayer György  
    Egyszer okos keresztyének, teológusok azon morfondíroztak, hogy vajon egyszerűen megfogalmazva mi a különbség a keresztyénség és a többi vallás között? C.S.Lewis is részt vett az alkalmon, meghallva  a folyosói beszélgetést, így szólt:
    HÁT A KEGYELEM!
    Isten kegyelmes, ezért megkegyelmezett nekünk, mert kegyelemre szóló bűnösök vagyunk. Krisztusban is a kegyelem jelent meg. A törvény csak a Krisztushoz, „kegyelemhez vezérlő mester”. (Odakényszerít inkább sodor a megoldáshoz) Ez az Újszövetség nagy, boldogító üzenete az ószövetségi törvény, Izrael vallása, és minden más vallásos elferdüléssel szemben, ezek ellenére és ezek felett. Isten kegyelmes. Mégis, mindennek ellenére mindenek után, ami történt, ami történik. A krízisbe lenyújtja nekünk szabadító kezét, Krisztus Jézus átszegzett kezekkel hívogat, az Atya jobbján ülve Szentlelke által haza hívogat minden bűnbe csavarodott elveszett embert. Van esélye az életre az utolsóknak, számkivetetteknek, társadalom peremére szorítottaknak, kisemmizetteknek, üldözötteknek, megerőszakoltaknak, a zsinagógákból (egyházakból) kiszorítottaknak is. Miért? Mert Isten szeret és kegyelmes. Jókedvében van, tart a kegyelmi idő.
    Még tart.
    Kegyelemből hit által lehet hazajönni, helyreállni, meggyógyulni, Isten boldog gyermekének lenni. (Ef 2:8-9)
    Károli–Eféz. 2,8 Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; 
    P.Soós István Ef 2,8 Mert kegyelemből üdvözültetek a hit által, és ezt nem magatoknak köszönhetitek, mert Isten adománya,  
    Károli–Eféz. 2,9 Nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék. 
    P.Soós István Ef 2,9 nem cselekedetekért, hogy senki ne dicsekedhessek.  
     
    Ez az egyház, gyülekezet nagy kincse, üzenete, közege. Kegyelem! Ingyen van. Mindenkinek, most is. (ezzel a kegyelemmel találkozik a vendég, ha belép  a házunkba, vagy imaházunkba?)
    Nem értjük, de elfogadhatjuk. Botrányos, érthetetlen, mégis igaz, boldogítóan nagyszerű. Nincs más, ez a legjobb, és érvényes. A keresztyénség mai legnagyobb eltévelyedése, tévedése is, ha nem kegyelemből él kegyelmesen. A hamis istenképből csak hamis, boldogtalan vallásosság, eltorzult hit, életforma származhat. (Nép ópiuma Marx.) Ez persze kihat a személyiségünkre, családi, gyülekezeti, társadalmi életünkre.  Törvényt, teljesítményt hirdetünk így, és nem kegyelmet, megbetegszenek körülöttünk emberek (ecclésiogén neurózis), és nem meggyógyulnak. Kinek látod Istent? Hogyan élsz? Hogyan és milyen Krisztusról teszel bizonyságot? Hogy akarod megvenni, kiérdemelni az üdvödet, a bocsánatot, a boldogságodat? Tettekkel, teljesítménnyel, adományaiddal? Lehetetlen! Mint ahogyan lehetetlen az óceánon, papírcsónakon átkelni.   Csak kegyelemből van hit által bocsánat, fényes jövő!
         Elég ez neked? „Elég neked az én kegyelmem…” Mondja Pál a nagy felismerését. Sola Gratia fogalmazza Luther. Ezt képviseli a protestantizmus a reformáció után? Ez a keresztyénség üzenete, amit közölt a modern és közölni készül a posztmodern embernek? Ha nem akkor nagyon nagy hibát követ el, és sürgősen reformációra szorul. Mert az egyház folyamatosan reformációra szorul. Én is.
     
     
     
     
     
     
     

  5. molnár b antal

     
    Apcsel 19, 1-6) 
    Vannak jó szándékú, komoly hívők, de nincsenek újjászületve. Ilyenekkel találkozik Pál és kérdi tőlük:
    – Vajon vettetek -é Szent Szellemet, minekutána hívőkké lettetek?
    – Azt sem hallottuk, hogy ha vagyon -é Szent Szellem.
    – Mire keresztelkedtetek meg tehát?
    – A János keresztségére.
    – János megtérésnek keresztségével keresztelt, azt mondván a népnek, hogy aki ő utána jövendő, abban higgyenek, tudniillik a Krisztus Jézusban.
    Mikor pedig ezt hallják, megkeresztelkedtek az Úr Jézusnak nevére. És mikor Pál reájuk vetette kezét, száll a Szent Szellem ő reájuk; és szólnak nyelveken, és prófétálnak. Mert akkor történik meg az újjászületés, ha valaki a Jézus Krisztusról szóló üzenetet hallja, befogadja, meghajol előtte, engedelmeskedni kíván. Mikor hittek a Jézusról szóló beszédnek, azonnal Szent Szellemmel is beteljesedtek.
    Jézusnak a halálból való feltámadása által nyerjük meg a lehetőséget arra, hogy újjászületés által Isten családjába tartozzunk. Hála a drága Jézusnak, hogy ma is hirdettetik az Ige, Jézus Krisztusnak evangéliuma, és kitöltetik a Szent Szellem mindazokra, akik befogadják az Urat, meghódolnak Isten Fia előtt, és az Ő követésére szánják életüket!

     
    VALAKI MINDÉG VÁR!
    Valami mindig vár.
    Hol munka, lárma, hajsza,
    hol a mindennapok küzdelme, harca,
    hol keservek és kísértések,
    próbák, bukások, szenvedések,
    hol csend, csend, csend…
    Kívül? Vagy bent?
    Valami mindig vár.

    S Valaki mindig vár.
    Mert Jézus mindig, mindenütt ott van.
    Ott a zajban, a mindennapokban,
    küzdelmekben és feladatokban,
    ott szenvedésben és kísértésben,
    hogy felemeljen, õrizzen, védjen,
    hogy tanácsoljon, segítsen, áldjon,
    átvigyen tûzön és akadályon,
    új erõt adjon új kegyelemben.

    Mindenütt mindig vár,
    de százszorosan vár ránk
    – a csendben!
    (Túrmezei Erzsébet – Ahol ránk Jézus vár)
     
     

  6. molnár b antal

    MÁJUS 8.  Ha az ige nem talál befogadásra Ézsaiás 9,7–20 (8–21) Máris visszatérhetünk az ígéretekkel kapcsolatos esetleges bizalmatlanságunkhoz. Istennél tényleg mindig valami jobb követi a rosszat? Nem fordulhat elő, hogy még rosszabb következik? Most itt az ideje, hogy kimondjuk: nincs ilyen törvényszerűség. Istennél is van olyan, amikor rossz után rosszabb következik vagy következhet. Az egyik ilyen felkiáltójeles állítás: „Mindezzel nem múlt el haragja, keze még ki van nyújtva.” Jelezheti ez azt, hogy Isten további büntető beavatkozásra készül. Azt is jelezheti ugyanakkor, hogy ő csupán engedi, hogy az ember önfejű, lázadó útját járja, és viselje annak következményeit. Arra is utalhat, hogy nem gördít akadályt a rosszat akaró emberek útjába. Bármelyik következik is, az ember semmi kedvezőre nem számíthat. Amit hozzátehetünk ehhez: nem váratlanul, derült égből villámcsapás- ként szembesül ilyenkor az ember Isten haragjával. Van előzménye: „De ez a nép nem tért meg ostorozójához, és nem kereste a Seregek Urát.” Kereshette volna, megtérhetett volna, de nem tette. Keressük őt, míg megtalálható! Gyermeki lelkület Zsoltárok 131 A zsoltár elmondja, hogy mi az alázatos jellem alapja, forrása. A rövid ima a szív állapotával kezdődik, de az „Uram”- mal indul. A kérdés ugyanis ez: „Ki az Úr a háznál?” Három eset lehet: 1. én vagyok az úr; 2. az ördög az úr (e kettő együtt létezik); 3. Isten az Úr. Ha Isten az Úr, akkor lehet szó természetünk megzabolázásáról. Életünk három területét említi az ige: tekintet, vágyak, lázadás. Ezek eléggé megbízhatóan jelzik, kik is vagyunk valójában. Ebben a látványra épülő világban ma talán jobban értjük, hogy mit je- lent, ha a megújult gondolkozásunk irányítja a tekintetünket, mintha ez fordítva történik. Majdnem rendkívüli az a józanság, amely tisztában van saját határaival, és azt figyelembe is veszi terveiben, törekvéseiben. Egyik szélsőség sem fér ezzel össze (ti. semmire sem vagyok képes, semmit nem érek, illetve korlátlanok a lehetőségeim). A harmadik terület kezelése pedig arra utal, hogy a háborgás, zúgolódás ismeretlen jelenségekké válnak az életünkben. Létezik, „működik” bennünk ezek fölött is egy hatalom. Képesek vagyunk magunkat (is) lecsendesíteni, mert Isten az Urunk, így ő ezen a területen is a forrásunk.
     
     
     

Vélemény, hozzászólás?


UA-6786688